Alla inlägg under januari 2009

Av Tobaksfri Duo - 29 januari 2009 11:59


Igår var det Tobaksinformation på Liljaskolan. Ywonne pratade om riskerna med tobak + tobakens barn och Mona (hälsoutvecklare här på avdelningen) hade capoeirapass. Capoeira utvecklades av afrikanska slavar i Brasilien och är en blandning mellan kampsport och dans. Om ni är intresserade av att testa på Capoeira så kan ni skicka ett mail till mira@nonsmoking.se, så kan jag prata med Mona om det.


Hur som helst var dagen jättebra. Vi fick panpizza till lunch och en otrolig bukett blommor samt en reflexväst av lärarna! Lyckad dag.


Nästa vecka på tisdag har jag mitt första klassbesök för i år, på Waldorfskolan! Ska bli spännande och jag ska testa lite nya övningar...


Hoppas alla har det bra / mira


Av Tobaksfri Duo - 27 januari 2009 14:52


Av Tobaksfri Duo - 26 januari 2009 12:32



... att både Daniel Lindström och The Koo Koo's (som spelade på vår kampanjstart!) är på G med nya skivor?



Om bara två dagar, den 28 januari, släpper Daniel Lindström sitt album D-day, du kan lyssna på hans musik och förbeställa hans skiva här: www.myspace.com/daniellindstrom eller gå in på hans hemsida www.daniellindstrom.se







Den 7 februari så kommer The Koo Koo's ut med ett nytt album. Lyssna på nya (och gamla) låtar på bandets myspace: http://www.myspace.com/thekookoos

Av Tobaksfri Duo - 16 januari 2009 15:46


Svara på vår omröstning om vad du gjorde på jullovet!

Av Tobaksfri Duo - 16 januari 2009 15:37


Nu är vardagen igång som vanligt igen. Det har varit en toppenbra första vecka. I tisdags följde jag med Ywonne och resten av gänget till Skellefteå där det hölls en konferens om arbetet på staben. Jag skissade mycket på idéer inför våren. Idag har jag jobbat på med en tidning som ska komma ut rätt snart... Känns sjukt kul att få arbeta så mycket som jag gör med den, skrivit en hel del texter och fler ska det bli. Jag har även fått mail av många skolor som vill ha mig på besök. Det känns också jätteroligt, lite pirrigt att börja med igen efter att ha varit ledig så länge bara...


Nu går vi snart på helg här på Landstinget. Hoppas alla får en skön helg, och att det blir varmare ute så man slipper frysa ihjäl.


Dryg kille:




/mira




















Av Tobaksfri Duo - 12 januari 2009 14:57


Hoppas alla har haft ett bra jullov, det hade jag. Idag har jag funderar på saker som ska hända i vår, det är faktiskt en hel del! Jag ska inte avslöja något än men fortsätt följa bloggen så får du se!


/mira 

Ovido - Quiz & Flashcards